lördag 13 mars 2010

Dyra sänglakan...

Idag har jag tagit det lugnt. Slickat mina sår från igår...rimmar d skulle lilla C ha sagt =)
Jag är förvånad över hur ont i kroppen jag har haft idag, tillåmed i magmuskler jag inte ens visste att jag hade. Men jag har vilat idag och imorron är jag på banan igen. Har hört hur folk har åkt skotrar på havet idag....eller har dom letat utomjordingen som landade igår???
D har varit en vacker dag, så det blev kaffe ute på altanen. Härligt
Kvällen håller på att infinna sig, min man sitter å tittar på travet, men som han låter ser det inte ut att bli några miljoner ikväll heller.
Jag tror tusan att det är sport på alla kanaler, innomhus å utomhus, och ikväll spelar Timrå om sista slutspelsplatsen, hoppas hoppas....Skulle va kul att lägga sig med en segerrusig Jakobstadsbo ikväll...tjohooo.
Och melodifesten fortsätter ikväll, å jag måste bara kika vem vi skickar till Norge.
Och på tal om d ena å d andra, läste på tidningen att kommunerna i Värmland skulle ge en present till kungliga bröllopsparet i sommar ; två set exklusiva sänglakan värda 26 000 kr.
Va fan är dom lakanen gjorda av, inte köpta på Ikea skulle jag tro. Herregud, undrar vad dom hemlösa som sover på tidningspapper tänker????
Näe nu ha jag bloggat färdigt för denna gång..Tjingeling pling pling..

3 kommentarer:

agnetha sa...

Va!! Vad är det du säger ska jag vara med och betala 26000 kr till ett set med lakarn till Viktoria och Daniel. Det visste inte jag. Jag bor i Värmland förstår du!!! tyckter att de kunde fråga först :):)
// Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

Annelie sa...

Det roliga ägget har Cicci köpt i en leksaksaffär som heter Playplanet i Kista centrum (hon brukar också åka dit och shoppa, det finns ALLT där!)
Vid förfrågan säger hon även att hon sett det i flertalet leksaksbutiker, så håll utkik!
Förstår att lille C är en välklädd herre, Lindex har så himla mycket fint nu för tiden, för inte så längesen var det en riktig tantaffär tycker jag! Dom har verkligen hotat upp sig!
Du ser ut ha det förnämligt därute på terassen, och vi får väl hoppas du får som du vill ikväll *fniss*

Lasseivomma sa...

Kaffe i den här vårsolen är nog bättre än ett par lakan för 26000. Det låter väl totalt löjligt. Tänk när dom får ungar som kissar i sängen....men det gör väl inte kungabarn. Dom är säkert av något tyg som inte är tvättbart dessutom, för så brukar det ju vara med riktigt fina tyger. Nej nu slutar jag, för annars blir jag upprörd. Hoppas att rätt låt vinner, nu när inte rätt häst kunde göra det.
Ha en bra kväll.