tisdag 9 mars 2010

Tisdags Tema - Frihet




Idag har jag varit ute vid havet, Järnäs , och tagit lite fotografier, och när jag kommer hem ser jag att fotoutmaningen är ,FRIHET. Så nu kommer dagsfärska bilder. Och visst är just havet frihet, men usch så kallt idag. Det var stora isberg en bit ut, men jag var för dåligt klädd att vandra ut på havet. En annan gång.
Men så fick jag ett plötsligt, och oväntat möte av rådjur och hjortar. Riktigt spännande, och kul att jag hade kameran med. Och dessa vackra djur lever ju i just FRIHET.
En nöjd nybörjarfotograf, med nybörjartur =).


25 kommentarer:

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Vilka härlig fotografier du tagit !
Jag har inte ens lyckats fånga Hjortar i ett hjorthägn på kort :)

Anna of Dallas sa...

Så fint att du kunde fotografera djuren i frihet.

Maria G sa...

Underbara bilder! Så fina rådjuren är!
Ha en fin kväll!

Pumita sa...

Härliga bilder! Så vill jag också se djur, fria i naturen.

Annelie sa...

Nöjd? Du ska vara MYCKET nöjd efter att ha fått så fina bilder på de vackra rådjuren!

Lasseivomma sa...

Grattis säger jag. Härligt med de vilda djuren. Det är nog tyvärr så att de har stora svårigheter med försörjningen och därför kommer fram till människoboningar, men man får ju passa på då. Jättefina bilder, även den fösta utan djur.

Maria sa...

Ljuvliga bilder på rådjuren. Grattis till så fina bilder:)
Ha en fin kväll!

Herr D sa...

Tack för titten o trevliga kommentarer, naturen är frihet i sitt rätta element.
Ha det gött:-)

LissenTo sa...

Oh vilken härlig utflykt du fick, så vackert det ser ut. Skulle vilja gå fram och titta!

Mysigt att möta rådjuren.
Ha det gott.//Lissen

Susanne sa...

Vilka vackra djur - och de är precis där de ska vara - i frihet!

Susanne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva-Lena Sjösteen sa...

Tänkte på våra vilda djur i dag och hur svårt de måste ha haft det den här vintern.. "Dina" ser välmående och fina ut, glad över det :)

Ha en fin kväll/E-L

Nollan sa...

Hav är verkligen frihet! Och vilken lycka att springa på rådjur och hjortar och dessutom fånga dem med kameran :)

Della sa...

Vad fint det verkar vara där ute.

Camilla (Rantis) sa...

Men oj vilken lyckträff att se rådjur och att även få såna jätte fina foton av dem.
Gillar mellan fotot där rådjuret kikar fram mellan träden....
De första fotot ät också snyggt, fina färger och att vara i naturen är ju verkligen frihet....
Grattis till toppen foton!
=)

Benita sa...

Underbara bilder av frihet.

mimmi sa...

Vilken lycka .. att få besök av rådjur bara så där och att också ha kameran till hand så du kunde fota dom :) jag åkte halva värmland runt i somras för att hitta rådjur att fota :)

Lotta sa...

Helt suveräna bilder på dessa stackare.De har inte haft det lätt och det är fortfarande jättejobbigt för dem, fast dessa ser då tjocka och goa ut så de har nog klarat sig bra i alla fall.
Vilken lycka att möta dessa och tenmat är frihet.
Det kan man kalla tur.Plötsligt händer det!!!!!
Snyggt jobbat
Lite avis är jag allt på dina fina foton...
Kramizzz / Lotta

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Hej!
Visst är just havet frihet. Vilka härliga bilder du bjuder på!
Ha en bra dag.
Xini Björnmamman

agnetha sa...

Ännu en duktig fotograf har jag hittat här!!
återkommer gärna.
// Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com

Monica o Jacob sa...

Härliga frihetsbilder,dom ser ut att ha fått mat i vinter i alla fall.
Kommer att sluta med tisdagsbilder, fastnar i spammen varje gång så det tar 6 till 8 timmar innan mitt inlägg ligger ute och då är det ju kört ingen går tillbaka och tittar på det ju.
Tack, med lilla vovven är det som det är, juvertumörerna som var elakartade är ju inte bra men vi tar en dag i taget.
Ha en skön tisdag;-)

Anni sa...

Vilken tur att du skrev att det var hjortar också eftersom jag tyckte att de såg så annorlunda ut på sista bilden! Tänk att du fick de här fina bilderna och såg temat först efteråt - ibland finns det en liten mening i saker och ting...

Ladyinblue sa...

Tack snälla för kommentaren. Fina bilder för dagens tema.
Ha en fin kväll/Ulla

Veronica sa...

Men o så fina bambisar ;) Hur har du lyckats?? Här snöar det och jag har just nu ingen vårkänsla men jag hoppas att det kommer snart =)

Nukke sa...

Fina rådjur och fri naturen är nog frihet !!!!ps. hoppas vädret blir snart varmare ! :)