måndag 1 mars 2010

Insnöade, men rätt nöjda...

Rätt insnöad eller hur, eftersom jag tog fotot på övrevåningen på radhuset vi bor i, så ser det rätt maffigt ut...hjääälp vi kommer inte ut!!!!
Måste säga att jag är pissless på all snö, och är säkert inte ensam om det.
Och äntligen tog OS slut. Men jetlagen sitter i så jag hade svårt att sova inatt, slog på tvn och såg på "utvigningen" (kan det heta så) av OS. Vilken fest....men varför var inte Foppa och hämtade hem flaggan???? Näe han pep hem till Ollonlandet (Övik) för att slå Timrå i hockey ikväll, men efter en hård kamp, fick Timrå sina tre efterlängtade poäng. Grattis.
Men min hockey gubbe och Böte blev nog rätt svettiga innan allt var klart, och jag tror att det blev hjärtstillestånd på Krokusvägen, stackars Em ring ambulansen eller håll för öronen =)
Nu har lugnet lagt sig, och hocheyruset svalnat och kvar i fotöljen sitter gubben och ler som Mona Lisa, och vickar lätt på foten, och läser hockeytabellen fram å tillbaka och upp och ned, nu blir det lungt fram till torsdag, säger han.
Jag tror jag flyttar.
Näe skoja bara Tjingeling.

1 kommentar:

Camilla (Rantis) sa...

Hahaha...
vettu vad jag sa till Brandis i dag, att jag kollade på "utvigningen" av OS en sväng idag....
å så läser jag att du använder samma ord...
Bananen ramlar inte så långt från kokspalmen... eller hur var det?? *hahaha*

Ja, kollade "lite" på matchen jag med...
sista minuterna var ju faktiskt riktigt jobbiga, kan tänka mig att moffa poffa njuter i fotöljen nu....

Ja som lill mamma C sa, så har det ju faktiskt hänt tre saker redan, så nu får det va nog...
"ärvde" en massa silverbestik och hela gröna Anna serien idag å mer finns det att hämta...
Systern vill inte ha mycket, så de är bara att ta de vi vill ha, är väl inte så mycket, men några stora hemvävda dukar ska jag ta i alla fall..
å sen borde Em vara här, IKEA:s allra första bokhylla står i lgh vardagsrum, och den kan ju vara värd lite, men vi vill inte ha den...
Lät som sonen P var intresserad...
Ja, de finns nått för alla.... för både trista å balla.... *S*...kom ni ihåg den sången??
Pia Sundhage sjöng den, på mitt elit fotbollsläger....å jag har för mig att jag nynnade på den rätt länge när jag kom hem...

nä, nu ska jag gå å lägga mig i en nybäddad säng... mysigt!!!¨
Sussa gott!!