lördag 6 mars 2010

En rätt tidig efterrätt...

Gäääsp.... barnbarn är ju livets efterrätt, men måste den efterrätten vakna fem på morron??? Och inte bara d efterrätten är ju så pigg och glad, att man själv börjar tro att det ÄR kul att kliva upp så tidigt.
Nu är lilla C, vår efterrätt, klok och förståndig, så när han ser en sömdrucken mommo som förklarade att det fortfarande var natt, och att mommo och moffa fortfarande sov, så tittar han konstigt på mig, men vänder sig om i sängen och säger, men mommo du är ju vaken.... (är jag)
Men vi ligger och småmyser i sängen till halv sju, då förklarar lilla C att nu måste vi kliva upp. Och det förstår jag, det är ju massor vi har att göra idag, inte har vi tid att ligga här i sängen.
Lilla C`s mamma ska komma hit ikväll och vi ska göra middag. Jag frågade vad vi skulle göra för middag, jo säger lilla C, min mamma hon äter vuxenmat, ja tillåmed fisk. Bra då vet jag....tror jag. Det blir att rota runt i frysen lite.
Nu kommer mina killar, jag skickade upp dom för att bädda sina sängar, och lilla C är så noga med att bädda sin säng när han är här. Ordning och reda på killen.
Solen skiner så idag ska vi gå ut, men d var -18 imorse så vi väntar en stund. Moffa ska ju iväg å besikta lägenheter så lilla C och jag ska hitta på lite kul. Nu har jag inte tid me mera bloggande.
Ha en trevlig dag. Tjingeling.....gäääääsp..

Inga kommentarer: