onsdag 10 mars 2010

Ordlös Onsdag - Tidiga Vårkänslor

ORDLÖS ONSDAG - Tidiga Vårkänslor.

24 kommentarer:

Lotta sa...

Ohhhhhh gud så skönt det ser ut och vilken färg man får i ansiktet när man är ute på isen så där Snön reflekterar så solen tar dubbelt så bra Underbar bild.... Är det du?????
Vi är rätt lika ser jag i din profil.
Jag är också sjukpensionär och i år har vi 40årig bröllopsdag fast vi har varit ihop i 48.
Vi har fyra barn och fem barnbarn så vi matchar varandra rätt bra...
Kramizzzzzzz på dig Lotta

Anonym sa...

Förstår att du har tidiga vårkänslor! Jag skulle också kunna sitta ute på isen och pilka en sådan vacker dag! Ordentligt påklädd förstås!! En härlig bild och den visar ju också att kvinnor kan!

Fortsätt med fiskefänget, njut och ha det bra!

Kram till dig
Birgitta Beep

Rantamor sa...

Jodå faktiskt jag på bilden...i hembygdsdräkt.
Och det är förståss min tidiga vårkänsla, som tagit fotot.
(gillar annars bäst att stå bakom kameran)

Kerstin sa...

Åh så härligt det ser ut. Ingen dålig fisk heller. :)
Ha en fin dag.

Maria sa...

Det ser mysigt ut det där:)
Ha en fin fortsättning på dagen!

Monica o Jacob sa...

Du ser ut att trivas på isen i din
folkdräkt;-)Jo nog kan vovvar få vårkänslor alltid, i alla fall schäfrar.
Ha det bra;-)

mimmi sa...

ojoj .. vilket napp du hade fått där och man får ju vårkänslor när man ser hur det lyser upp med sol överallt där :)

Rimkogeren sa...

Foråret kommer stille, men det kommer.
Så er middagsmaden i hus.
Tak for din kommentar på min blog. Blomsterne hedder på dansk erantis og på svensk vintergäck.
Den danske vintergæk hedder på svensk snöblon.
Det kan vist give lidt sproglige forvekslinger.

Peter sa...

Velbekomme -dejlig fisk.

Camilla (Rantis) sa...

mmmm.... härligt vårfoto!!
Ska vi byta saker med varann??
Trattisar mot lite firre??
*S*

Såg en massa pimplare idag när jag åkte till stugan, de såg ut att ha de sååååå skönt!
Njöt en stund vid stugan jag med, men solen ville inte riktigt vara med så snålblåsten tog över å jag åkte hem...
Men han ju fota lite...
så nu är det nya Tidiga-Vårkänslor foton hos mig!
=)

Anni sa...

Och när våren kommer blir isarna svagare... hu vilken respekt jag har för isar! Men fisken din var väldigt fin!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja det syns att du njuter av detta och känner att våren är på väg.

Må gott, önskar Irene

Gela sa...

Ja vill å ut å pimppel... Det ser ju för härligt ut. Det var väldigt länge sedan jag pimplade och lade nät under isen. Ha en fin fin kväll/Gela

Annelie sa...

Det gick ju alldeles utmärkt att hitta Tidiga vårkänslor ser jag! Vilken lycka, bra fångst!
Ja det var väl tur att jag tänkte tyst *skratt*, jag tror jag gjorde det i alla fall. Man ju inte med gamla tanter.
Han såg SUR ut, det säger väl allt!?
Men roliga bilder blev det i alla fall, sånt som kan pigga upp en tråkig vardag! *skratt*
Fast tråkiga vardagar finns ju inte egntligen, man har inte roligare än man gör sig!

Cecilia Artista sa...

Fiskelycka i vårsolen. Så passande i dag!

ormbunke sa...

Det var ingen dålig fångst du fått. Det kan jag tänka mig att det blir vårkänslor att sitta på isen i solen och dessurom få fångst.Ha de gott Anita

Misswhatsit sa...

Vilken härlig bild. Nästan samma vårtecken som hos mig men här har fiskafänget lyckats fint.;)
Titta in till mig på länken nedan så har jag en sak till dig.http://misswhatsit.blogg.se/2010/march/uppmuntran.html

Annelie sa...

Tack för kommentaren,och jag håller med, det är ofta det enkla som är det vackraste!
Jaaaa! Jag ska få ett barnbarn till, det blir en liten pojke och kommer runt midsommar, det ska bli härligt att hålla i en baby igen. Jag är fortfarande ganska skakad och överväldigad av alla känslor man fick för lille Liam när han föddes. Det äär verkligen livets efterrätt, sanslöst härligt!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Åh, så skönt och befriande det ser ut att hålla till där ute på isen i solen och ha turen att få dra upp färsk fisk.. Livskvalité :)

Ha en fin kväll//E-L

lövenkillen sa...

Har dom fiskdisk på Sjöbergs ??????? Nä svärmora , jag vet om nån , att när det gäller fiske så är du nr 1 utan motståndare . När det börjar att sina med fisk i frysen så får man väl muta ut dig på en fisketur , annars kan du väl alltid åka tvärs över 1/2 ön och lära av gubbarna eller jag vet - jag skickar DOM i motsatt riktning för en kurs ........ Kul och grattis , ( visst är det en ny bild eller är den från ifjol? )

Rantamor sa...

Men hörru dudu, lövenplutt här köper vi ingen fisk på Sjöbergs, bara en å annan lax på Glunten...ibland.
Men herregud för gudskull skicka inte hit dom kråkengubbarna för d förlåter jag dig aldrig, sover fortfarande dåligt på nätterna efter den fiskelektionen.....=O
Klart fisken är dagsfärsk !!!!

Nettan sa...

Så sant så! Härliga vårbilder du visar.
SKÖNT att den kommer snart, VÅREN!

ha det gott // Nettan

Unknown sa...

Härliga vårbilder. Gott att sitta ute på isen när vårsolen börjat att lysa upp tillvaron. Fiskelyckan fanns där också ser jag.
Ha en fortsatt bra vecka! /SA

Pialotta sa...

Underbart foto.. visst är det du eller?
Ha de bäst/Pialotta