onsdag 29 december 2010

Blev inte OrdlösOnsdag idag heller....

Skulle tro att dom flesta av oss är rätt trötta på tomtar så här i mellandagarna. Men jag är ju lite konstig, jag gillar att flytta runt mina tomtar ända tills vårsolen kommer fram, då stänger jag mitt tomteskåp.
Då vill mina tomtar vila.
Och se här har tomtefar klätt av sig, och hotar med att gå i strejk, efter en jobbig julafton, så nu går han omkring i tomteskåpet i sin mysdräkt.....tomteluva och tofflor...
Nakenfistomten, sa LillaC.

Och hans kompis, som behöll alla kläder på, han kröp under täcket, fisade lite och somnade sött med sin kissekatt på armen.
Och tro om han inte ställde mobilen på väckning december 2011....så att han hinner snoza ett par dagar innan julafton.
Sov gott, ses i nästa år söta tomtefar.


14 kommentarer:

Rantamor sa...

Precis när jag skrivit allt kom jag ju ihåg vad Rantafar sa idag...kom IHÅG att det är ORDLÖS onsdag idag.....nähä inte idag heller, men kanske nästa år.
Jag vill ju skriva....

Misswhatsit sa...

Bättre byxlös än rådlös. Bara inte tomten fryser i den här kylan.:) Söta tomtar båda två och beskrivningen till är rolig också.
God fortsättning och krya på er!

Annelie sa...

Hahahaha! Han var finast den första tomten tycker jag!
Så tråkigt att ni blivit sjuka. Jag tror nog att jag blev lite smittad, nös ett par gånger under tiden jag läste inlägget! Ojdå, så det kan gå!

Lasseivomma sa...

Ordlös är ju inte direkt din stil...
Kanske går du också omkring och tomtar dig i tomtarnas myskläder (luva och tofflor), vare dig i så fall väl unnat.

Louise sa...

Haha, jag hade också svårt att hålla det ordlöst, men lyckades ändå...

Jag är också en av de som tycker om tomtarna fortfarande, så hos mig hittar ni yttligare några tomteinlägg innan dem ska städas ut! :-)

/Louise
www.wizy.blogg.se/

Anneli - A'la Foto sa...

NÄ, det var verkligen inte ordlöst här! Hoppas det inte står något viktigt för jag hoppar över texten i ett ordlöst bidrag! ;O)

Helt underbar tomte! *haha*
Den liggande bilden är också skön! :O)

Ha det gott!

Leena sa...

Haha! Tack för dagens skratt! :)

Herr Nilssons Fru sa...

Haha...de var en sexig o gullig tomte...högst ovanlig!!!

Kramiz

Anonym sa...

mor lilla mor vem är väl som du???
INGEN i heeeeeela världen....
=)
De är ju ORDLÖST ju....
men men, Rantamor hon kan inte vara ordlös hon...
*S*

Nudu...
är det bara 1 timme till tåget går till Arlanda...
sitter på jobbet å gör det sista innan nya året å sen drar vi!!!
Har packat med en massa meducin i fall att Rantaviruset skulle komma med till utlandet...
men peppar-peppar....
lämnade alla baciller hemma!!!

Jösses vilken bunt med papper jag skrivit ut...
blir ju så när jag har bokat alla tåg, flyg och boende själv,
värsta reseledaren ju!!!
Hoppas nu bara på att alla flyg å tåg går å att jag bokat rätt...
Håll tummarna för Hedenhös å hans fru!!!

Bettan sa...

Ja jag är allt lite sugen på våren, men jag njuter ett par veckor till av julen. Det var en annorlunda liten nakenfis, hihihi

Godkväll!

Charlotta sa...

Hi,hi
Dina tomtar har hittat ett riktigt gott hem hos dig som bryr sig om dem. :)

Gott nytt år!

Pialotta sa...

Ordlöst så det förslår;)
Men tomtarna var coola.. Visst är det svårt att hålla tyst;)
Ha de..

Monica sa...

Smart tolkning, kläder i min
smak;-)
GOTT NYTT ÅR;-)

Anni sa...

Men männska, ska det vara så svårt att vara tyst? Undrar hur Rantafar har det när han vill njuta av tystnaden i fjällvärlden om du är med?

Men tomtarna var fina ;-)