onsdag 1 december 2010

Nu har jag gjort 3 tavlor....

Efter ett par dagar med över tjugo minus, så blev det en dag med bara hälften av dessa minus grader. Vi tog en promenad ut till havet.
Inte mycket att fota i ett ljus som inte finns, men vassen nere vid vattnet..... som nu är tjock is, hade blivit överfallet av sockervadd.....
Sen hem igen och jag gjorde tre tavlor....
Inte alltid jag visar mina tavlor =)=)
 
 

Mina stenar som jag hittade på kalfjället i sommar, skulle äntligen få sina ramar.
Jag tycker att dom ÄR så vackra, för mig betyder dom bara så mycket.
Jag backar tillbaka till sommaren, till kalfjället, till en alldeles underbar upplevelse när vi tillbringade tre dagar tillsammans på kalfjället, sov i tältet och bara njöt av naturen , livet och varann.
Och fisket, inte att förglömma.

Alla mina tre tavlor. Tycker om att dom går utanför ramen eller "passpartoun" ...kan ju inte franska, å ännu mer stava franska...
Men mina tavlor står jag för...jag gillar dom skarpt. Älskar stenar, och minnena med dom.
Tjingeling...onsdagkväll och taggetråd å taggetråd...ni missar väl inte d ????

18 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Nu ska du få lite kritik igen.
Dina stentavlor gillar jag. Har dom möjligen kommit till dig från Moses i rakt nedstigande led. Däremot får jag frossa av gul snö. Det kanske är konstnärligt, men för mig är det en koppling till dom där som inte har toa inne utan måste ut i snön, då uppstår gul snö.
Bara som ett tips, men du gör ju som attid precis som du vill.

Bettan sa...

Vilka unika tavlor! Roligt när man får vara lite kreativ. Tycker att vassen hade gjort sig bra som tavla den med.

God kväll!

Camilla (Rantis) sa...

"ät inte gul snö"
hahaha....
du får ljusa upp bilden lite i photoshop...

Snygga tavlor du gjort...
kommer att göra sig så fina inne hos er!

Har varit på bio i kväll,
Harry Potter...jag tror att jag var äldst i hela salen....
=)
Så jag missa taggatråden...attans...
får se reprisen på söndag!!

Oljekritan sa...

Snygga tavlor...Jag gjorde nyss en tavla..kommenterade i fel ruta...
Gör't igen..Mycket fina bilder Sötranta..
du är en sann konstnär...
tack för din fiiiiiiiiiiiiiiina kommentar till mig,kramis//Karina

Camilla (Rantis) sa...

nu ser plötsligt snön vitare ut....
*S*

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Vilka snygga stentavlor du fixat !!!
- Seger för Oskarshamn i bortamatchen ikväll, det behövde både jag och hela stan....:o)
- Ha det så bra !!! /Hasse

Unknown sa...

Väldans snygga tavlor du gjort!
Ha en fortswatt fin vintervecka! /SA

Kerstin sa...

Vilka fina tavlor. Förstår att de bär många fina minnen med sig. Tänk vad bra att kunna spara dom, sätta dom på en vägg och så le lite varje gång man går förbi. :)
Ha en fin torsdag.

Annelie sa...

Dom var ju superfräcka! Stenarna är helt underbara! Förstår mycket väl att de betyder en hel del för dig...

Carola sa...

Jättefina tavlor. Annorlunda och naturnära.

Beppan sa...

Kreativt att göra tavlor av de vackra stenarna! Måste jag komma ihåg. Jag är också en stensamlare....

Rigmor sa...

Jädrans va snyggt!! Sen är det ju vacker sten också, till skillnad från det vi har ligger här på Närkeslätten... Men hur sjutton fick du fast dom??
Jag såg inte taggetråden igår!! Så nu får jag ju titta här på nätet om hon skrämde vettet ur karlstackar´n. Jag var tvungen att se Arga Snickar´n, det påminner lite om oss ibland tycker jag...
Ha en bra torsdag, själv sitter jag och försöker klura ut en bra anledning för att slippa ta mig de nästan tre milen in till skolan i Örebro, det är -20.3 just nu, och då fryser småskitar som jag...
Kram

Susanne sa...

Men du!! Helt fantastiska tavlor. SÅ levande och så vackra. Du ska absolut vara stolt över dom!!! Ha en fantastisk dag=) Kram

Leena sa...

Fina tavlor, helt i min smak! Hur har du satt fast stenarna? Med superlim? Ska nog ta och härma idén, är ju också lite stensamlare och bergtagen :)

Och vassen ser så strama ut, med fluffet som kontrast.
Hoppas du kommer ut lite, trots kylan, så vi får se dina foton av vintern!

Herr Nilssons Fru sa...

Verkligen vackra tavlor. Sånna tavlor ger mer än de som målas med hus o fjärd o ja gud vet allt. Jag är inte förtjust i tavlor, men har för jag har ju en gubbe att ta hänsyn till oxå. Men dina som jag finner spännade o annorlunda kan jag gärna tänka mig.

Njut av dem.
Kramiz

Marie sa...

Mkt snygga tavlor. Kul att göra egna medfeeling och minnen i.
-10 ja men då har ni ju värmeböljanu ju ;-) -17 i morsenär det begavs till jobbet. INTE skojsigt. Gisses sån´t fint beröm min bloggvän kommer med. Jag rodnar faktiskt. Ibland stämmer allt när jag fotar och då, ja, då blir det fint. Kul att jag inspirerar med mitt pyssel och att du vill om du "koppa" min adventsstake. Glädjer mig. Godisråttorna kommer bli glada. Finns ju mkt sött och gott som är rött och vitt. Nu ska jag pyssla om min sjuka tonåring. Gisses såååååååååååååå sjuk man är när näsan rinner och det svider i halsen. Tror min man givit dottern lite dåliga drag där, ha, ha. Kram från Mie.

Anonym sa...

Kul att du hittade mig och tack för kommentaren. Vilka fina foton och de här stentavlorna är helt underbara, jag håller med dig det är snyggare om de går utanför passepartouten. Ha nu en skön helg.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

De är jätte fina,Jo jag vet Du kan allt möjligt.

De här är lite ovanliga.Älskar stenar jag med,då är vi jordbundna.Är det så det menas.

Jag har skrivit ett barndomsminne till nu, de dyker upp rätt var det är.
http://lillgrimman.bloggo.nu

har man flera bloggar måste man väl skriva lite i var och en.
Snart gör Du väl smycken av stenar också.Det vore väl orginellt.Istället för glaspärlor.
Kram Mi