lördag 4 december 2010

Fan...straffrundor å bildäck...

Idag tog vi en skön promenad, kölden har vikt ned sig här uppe, så det var alldeles lagom promenadgrader. Och med långkalsonger på, och mössa och vantar så fryser man ju inte. Det gäller nog bara att klä sig rätt, och eftersom jag inte har någon frisyr överhuvudtaget, så drar jag ned mössan på öronen rejält, och trotsar vilket väder som helst.
Rantafar därimot har ju ett klent hjärta, så han får vara lite försiktig, men idag var ju som sagt vädret helt okey.
Har varit så fnittrig hela dagen, förstår inte vad det är med mig....vill hitta på nåt jäkelskap känns det som. Kan det vara hormonerna ??? Mormoner är väl inte att tänka på !!
Men det kan straffa sig, Timrå spelar hockey ikväll, Rantafar kan bli på dåligt humör och då blir det en straffrunda för mig. Fan...runt kvarteret i mörkret, grannarna kommer att undra..
Men det är bara att streta på, och hoppas jag klarar mig med en runda.

Igårkväll fixade jag till min adventsljustake. Ville inte ha den jag haft i alla år, vill ju också vara lite modern *skratt*, inhandlade vita blockljus en lång glasbricka, lite trassel, snören och några hjärtan. Hå å hej för farbror Frej...så har jag gjort mig en egen grej...

Inte så pjåligt eller hur ??? (det är nu jag vill att ni skriver att, oj va snyggt *skratt*)
Förresten jag blev ju inspirerad av Marie, Carpe Diem. Hon hade gjort en så snygg ljusgrupp...och med godis i. Jag lämnade bort godiset, det sätter sig bara som ett extra däck runt min midja...och då blir det en straffrunda till....

Värmeljus är snyggt d med och det vill jag ha i massor nu denna mörka årstid. Jaha och där sitter Rantafar och tittar på vintersporten och inte ett enda ljus brinner. Är det så att karlar är dåliga på att just tända ljus, skulle jag satt mig i soffan hade jag tänt ljus överallt.
Kan ju vara att ljusen kommer från just ikea, och Rantafar är livrädd att dom ska ta slut, han vet vad det blir då, hans mardröms resa....stackarn, tänk om hans far hade hetat Kamprad, då hade det vart andra bullar, och jag hade säkert fått värmeljus i julklapp *skratt*...

Igårkväll åt vi kycklingpaj och en god sallad med balcamico och parmesan på toppen....och jag undrar vad jag får mitt extra bidäck ifrån...och inte var det vatten i glaset heller...attans.
Men gott var det.
En trevlig kväll, och Jay är i Idolfinal, han är bara bäst sjunger ståpäls åt mig iallafall, här är det inge "taggetråd å taggetråd"*tokskratt*.
Näe goa vänner.... Tjingeling nu är det lördagkväll...snart iallafall och då ska renryggbiffarna slängas ned i vår nya grillpanna....njut så länge livet låter oss njuta.
Livet har vi inte på livstid....tyvärr.

7 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Vilka fina ljus du fixat (skratt).
Ville bara rätta dig på en sak: Livet har vi på livstid, bara det att vi inte vet hur länge det är. Jag tror att det är bra, jag vill inte ha min livstid omvandlad till typ 10 år av Örebro tingsrätt. I övigt har du rätt, man ska njuta så länge och ofta man kan d.v.s. i vardagen.
PS det blir rösti med sikrom, ska nog kunna duga det med.DS

Rigmor sa...

Snygg stake!! Får väl nöja mej med den jag har...*skratt*.
Tror nog att det där med värmeljus hör det kvinnliga könet till, mannen i huset är nöjd bara tv:n lyser...och den går både att titta på och sova till. Underligt...Själv blir jag störd av ljudet när jag ska sova i rummet bredvid, och hör bra gör jag tydligen också för jag hör vartenda j-vla dugg de säger, pratar de sen utrikeska så får jag ju anstränga mej lite extra för att förstå, och sen är jag klarvaken igen. Långt ifrån värmeljus kom jag också märker jag...
Tack för att du förstår att jag absolut inte är någon hollywoodfru, jag är nog så långt därifrån jag kan komma...det skulle vara tofsarna då som vi har gemensamt, fast de hänger lika löst som vissa delar på hankatten i mars...kattdamerna har full koll på dem nu!
Ha en riktigt skön kväll med Rantafar!!
Kram

Marie sa...

Blev ju hur fint som helst!!!!!!
Det där glittertrasslet var läckert.
Kul att kunna inspirera.

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Kom precis på att Timrå spelade, och strax efter att jag börjat hålla tummarna så kvittera dom till 1-1.....:o)
Lite kraft har man allt.....
- Förstabilden är riktigt snygg och sista bilden gör mej hungrig.....
- Ha det så bra !!! / Hasse

Camilla (Rantis) sa...

...snygg stake!!
Har inte fixat någon i år....men tänder en massa ljus i stället!!!

nu du...har vi varmt här!!
+25 grader!!
men de e kallt ute -20, nu igen!
Brrrr...
tur att el-nisse va här å fixa kablarna till oss!!!

Mmmmm..va mycket i din blogg...
nu blir ju jag sugen på nå gott kött jag me...
ska öppna frysen å se hur mjukt eller hårt allt är beroende på om det var rätt fas kvar på frysen, å se om jag kan hitta nåra kåtaletter... eller nått annat mums!

Ha en skön skön kväll!
å hoppas att du slipper straffrundan....

Bettan sa...

Oj va snyggt! hihi, jag menar faktiskt det, så kreativ du har varit. Maten ser otroligt god ut, ett recept på den pajen hade suttit bra :)

Trevlig kväll!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Fyra blockljus på en bricka med pynt.enklare kan det inte bli och ändå så helt förtjusande.
Tack för tipset, men det blir inte i år.Hit lär nog ingen komma, jag pyntar bara i köket.Åt mig själv och "ansiktet" utåt.
Har stjärnor o.elstake i alla rum.(3)

kram Mi