fredag 10 december 2010

Idolfinal och inte att få peta näsan....

Vem vinner IDOL ikväll.
Håller en stor tumme för Jay och en ännu större tumme för LillaC, för han är min stora, stora idol. När han sätter igång å sjunger så har han helt tagit över våra hjärtan, jag bara smälter och väntar på en ny Idol....
Ikväll kikade jag lite på Nobelbanketten innan det kom några program att titta på, och då såg jag Kungen, som satt där på banketten och bara väntade på sina kaffeflickor, skålande till höger till vänster, till höger...och jag vet inte vad...men blicken sa.... när fan får jag gå härifrån...vill ha kaffe....flickor..
Där satt Silvia...varför säger vi inte drottningen??? (jo kung och drottning finns bara i sagor...) och såg så sval och vacker ut...inte en endaste rynka....jag är något yngre, något iallafall och mycket fattigare....... och jag kan inte räkna dom alla, men har heller inte pengar att ta en strykning....eller va fan d nu heter.
Hör ni att jag svär ikväll igen....tro om det är vinets fel....är nog vinets fel.
Undrar vad han Ockelbokillen tänkte ikväll, han vill ju vara på hockey????
Nu kan han inte ens peta sig i näsan, hur många av oss kan låta bli .........när det kliar????

Ikväll bakade jag pizza.
Hur gott blir inte det???

Vi åt och njöt...och drack cava till.
Och tittade på Idol. Jag tror Jay vinner..hoppas iallafall.
Tjingeling...söta ni och ha en underbar kväll...


6 kommentarer:

Rigmor sa...

Å visst gjorde han det!! Rara pöjken, hoppas att han tar lugnt bara, han ser så bräcklig ut, har säkert sagt det förr.
Visst skulle vi ha varit med på Nobelmiddagen, med kameran i högsta hugg! Många bilder skulle vi nog sen kunna sälja dyrt...och många smaskigheter som aldrig visats förr också! Tror nog att de uppför sig som vanligt folk efter ett par glas rött...
Nu ska jag också ta något gott och fira Jay, mannen vaktar 42tummaren i vardagsrummet, med slutna ögon, han är som barnen, söt när han sover...
Ha det så gott!!
kram kram

Unknown sa...

Kollade lite på Idol, i brist på annat. Blir inte mitt idolprogram kan jag säga...
Fixade samtidigt något gott att käka och något gott att dricka till och därefter fick/får det som vanligt bli radiolyssnande...
Ha det mysigt! /SA

agnetha sa...

Japp så vann han!!! Hoppas nu att han han stå emot idoltrycket så att han inte faller igen. Gud vad söt din lile idolmedlem är. Jag håller på honom i kommande idoltävlingar.För han ställer väl upp?

Kerstin sa...

Ja visst vann han. Hoppas bara att han pallar trycket som blir nu. Det kan inte vara lätt att hamna i hetluften som det blir nu, med intervjuer överallt, han ska visas upp överallt, köpcentrum som arenor.
Jag tror din lille Idol pallar trycket bättre. Han har ju mormor och morfar som fans. ;)
Jag tror det blir julmarknad igen för oss under lördagen. Forslundagymnasiet är det dags för nu och deras marknad brukar vara trevlig.
Ha en fin lördag.
Kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Morning !

Vilken gullig liten rockare.Ton i ton med gitarren.
Såg som hastigast på Nobelmiddagen,inte ett skvatt på Idol.Väntade på Morse kl.21-23.10.

Hela dagen gick åt utan få så mycket gjort som jag skulle velat.
Hinner än Lucia på Måndag.
Längesedan jag åt Pizza,Såg smaskigt ut.

Nu väntar Melodikrysset i vanlig ordning varje Lördag.
Kram Mi

Lilla C's mamma sa...

MOMMO JAG ÄLSKAR DIG, COLIN