torsdag 16 december 2010

NF Macro - Adventsros.

Idag behövs det något vackert att se på, för ser man ut genom fönstret blir man inte speciellt glad. Snöyra och mörker...säg den som blir lycklig av något sådant.
Hittade en ros i mitt fotogalleri, som jag skulle vilja ge till er ALLA bloggvänner nu inför advent.
Den är ju röd som julen, och ljuv som sommaren.
Egentligen skulle jag inte ens sitta här och blogga, har ju en del annat att pyssla med som mera skulle vara till nytta, och framför allt synas i hemmet.
Rantafar sitter å ser skidskytte, har ju ansvar för att sporten ska gå bra. Och som vanligt har han ju två länder att hålla tummarna för.
Näe nu ska vi ta en kopp kaffe och dela på en lussebulle.
Tjingeling.
Vill ni kolla mera Macro kolla här,

11 kommentarer:

Maria G sa...

Tack för den fina rosen! Jag älskar denna vackra blomma och din bild den är såååå fin!
Ha en fin kväll!

anemonen sa...

Tack för den fina röda rosen som lyser upp. Själv bidrar jag med lite dystrare bild. Ungefär som jag känt mig de senaste dagarna. Men nu lyser det upp en aning igen. Ha de gott.

mimmi sa...

Det var en så himla fin ros :) och jag håller med dig om att man behöver att få titta på sånt nu :)
jag tittar ut och ser bara en meter fram för det snöra för fullt :)
Men jag skall nu leta fram lite sommar bilder och lägga upp snart .. tror jag ;)

Oljekritan sa...

åh...vad bra, att du la in en så röd ros...långt borta från Snö och vintertankar....ja vem är inte trött på att se ut genom fönstret idag..bara äcklig snöyra och gråvitt dimmdis...mycket bättre med en RÖD ROS!! Kul att du väntar på mina tavlor..ska måla lite i helgen vill jag!!! puss

i stora drag sa...

Jättetjusig ros och bild på den!
Snöar även i södra Sverige idag *suck*.
Mvh Pia

Pialotta sa...

Man tackar.. inte var dag jag får en så röd o grann ros..
Så du har mycket i görningen nu... undras tro varför;)
Ha de allra bäst:)

Camilla (Rantis) sa...

mmmmm...lussebulle!
Gottigottgott...
Här griljeras det skinka...
Vi är inne på vår tredje...
*S*
Jo, de e sant!!
Gott e det ju!
Å hör å häpa jag har gått ner 4 kg!!!
Så jul-skinkan ÄR bra....
Vi ska ta med oss skinka till J när vi firar lite jul innan vi åker upp till er...ja om vi nu får komma hem till henne alltså....

fin ros bild...
har ju inte "macrat" nått än,
har inte haft någon fotoinspiration än...
men de kanske kommer....

Rigmor sa...

Vilken vacker sammetsröd ros!! TACK!! Det värmer i detta j-vla väder, nu vet jag hur en lokförare känner sig, vi hade också bara ett spår att ta oss ut via...men nu är det plogat, bredare än Avenyn i Göteborg och det som plogades bort har hamnat på våran parkering...suck. Det är nå´n ny krake som sköter snöröjningen, den som skulle for till Ryssland, av alla ställen...eller också syr han säckar på kumla, va´vet jag.
Ha det så gott!!
Kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !
Det var en sådan vacker och sammetslen ros som Evert Taube sjöng om fast den här har en varmare färg.Skär är väl kall, mot den varmt röda.

Gnuggar geniknölarna för att komma på något kul, till ett inlägg.

kram Mi

Kerstin sa...

Så vackert. En ros är alltid en ros.
Du jag undrar lite över Rantafar: Hur i hela friden går det när de visar Finnkampen på tv? Vem håller han på då? :)
Ha det!

Carola sa...

Tack för den fina rosen! Min son skulle älska snöyran. Han älskar att skotta snö! Hoppas det slutar snöa snart och att solen tittar fram på dig!