söndag 5 december 2010

Tusen Tack Alla Snälla....

TACK för alla jättevarma kommentarer, som jag fick på min triss idag. Vi skulle ju göra en presentation om vem vi egentligen är, bakom bloggen.
Att jag älskar att skriva, kan ju knappast undgått någon, och jag har som sagt skrivit så länge jag minns. Har mest samlat på mig en massa kåserier och tokigheter, men också en hel del dikter.
Måga av er som kommenterade, tyckte att jag skulle ge ut i bokform, tanken har funnits länge, men jag är lite feg. När jag gick i vårdskolan i Sundsvall så trodde jag i min enfald, att jag skulle ha svenska som mitt favorit ämne. Men vad hände !!! Fick underkänt i min första uppsats, inte mycket att hänga i julgran... och läppen blev hängande ett tag.
Sen har jag ju också fått höra av en lärarinna att jag borde ha en korrekturläsare som översatte till ett bättre språk.....va fan...(oj kanske språket är dåligt), då är det ju inte längre jag som skrivit.
Nä då är det bättre att fylla på skrivbordslådan...
Men man vet ju aldrig vad som händer en dag, har starkt funderat på att skriva en fiskekåseribok, allt som handlar om fiske skrivs ju av män, jag kanske skulle ha något att tillföra fisket....

Vi gick en fotopromenad ned till hamnen idag, vädret var bra -5, men ingen sol som förgyllde fotoljuset i mina bilder.

Hittade ned till en liten söt sommarstuga alldeles vid havsstranden, lite övergiven av dom som säkert brukar njuta av sommaren här.

Fönstret var så vackert av frostrosor, helt underbart. Alltid kan man hitta något att klicka på, tur att Nikon alltid vill följa med på våra promenader.

Isen har lagt sig på havet men om man ska gå ut ännu, tror jag inte, eftersom man kan se att isen blånar lite här och där. En stormig dag och isen bryts igen.
Men Rantafar blir så sugen när han ser isen, han vill pimpla sik säger han, men jag vill vänta på våren och den underbara solen, då är det mysigt att sitta ute på isen.
Hoppas att ni alla har haft en fin andra advent, och att ni hunnit ut en sväng trots att det varit mycket sport på tv.
Imorron kommer LillaC, pratade med han i telefon idag, och han skulle komma och hjälpa mig med att få ordning på alla tomtarna, bygga pepparkakshus och baka lussebullar och naturligtvis leka med lego. Mysigt.
Ha det så bra alla...Tjingeling.


7 kommentarer:

Annelie sa...

Hej! Åter efter ett par dagars bloggstängt.
Det är klart att du ska skriva! Skit i Jantenissarna!
Det är DINA texter vi vill läsa, det är DITT språk vi tycker om, fritt från krusiduller och och ord som ingen förstår. Vi vill ha omväxling, vi vill ha humor, vi vill bli överraskade.
Om vi inte gillade dig, skulle vi återkomma då? Jag bara frågar...

mimmi sa...

Du behöver ingen sol för att förgylla dina bilder :) de var så vackra utan sol :)
Vi hade 2 minus idag och grått väder ..men när det nu i alla fall inte var 15 minus så ville man ju passa på att få komma ut och få riklig med frisk luft innan det blir så förbaskat kallt igen :)
underbara härliga bilder du visar upp från din promenad :)
kram :)

Oljekritan sa...

Ja...nä det ska inte vara så...du skriver så härligt och skönt att läsa, humoristiskt och naturligt..precis som dina foton..jättefina...Ja kallt ser det ut, men vackert..Varför måste alla döma..tänk vilka dumma lärare, som kan knäcka....var är pedagogiken?? Tur att du skriver ändå--Jag tror att dina samlingar med texter skulle bli jätte uppskattade..skit i språket. Kramis...

Camilla (Rantis) sa...

..orkade inte ta mig till Stenegårds julmarknad idag, har nog en förkylning i kroppen...eller så är det en värmechock!!
Från 13 grader i går morse till + 24 idag!!!
Nä ärligt talat, bihålor som värker, snor som rinner å hosta...bättre har man väl mått!
men men...inget värre att klaga över..

fin fina vinterfoton du bjuder på...
märker själv att det inte blir så mycket fotat denna årstid...
för kallt, för mörkt och jag vill bara gå i ide....
beställde i alla fall lite julklappar till mig själv,
en ny kamerabag, ett fodral till alla filter och en ny fotobok...
undra just om Lasseivåmma kommer och ger mig mina paket??
Hahaha!!

jaha, då var denna helg över då...
bara att vänta på 3:dje advent...å sen...sen smäller det i knutarna hos Lilla Familjen i Ume för då ska Ranta-klanen mötas igen...
Skoj!!!

Wildhearts sa...

Jag tror absolut att du skulle ha något att tillföra med dina texter. Jag läser gärna det du skriver i din blogg, ofta med ett stort leende på läpparna. Om du sedan dessutom tillför det du skriver några av dina vackra bilder så har du en storsäljare klar :D

Tack för dina gulliga ord om min dotter. Jag är otroligt stolt över henne (som jag är över alla mina tre barn).

Bettan sa...

Jag kan tänka mig att du skulle tillföra en hel del, skriv en fiskebok. Skulle vara den första fiskeboken jag skulle läsa i alla fall. Fotona du bjuder på idag är så vackra. Hoppas ni får det riktigt mysigt med lille C imorgon.

Ha det gott!

Maria sa...

Go kväll! Hoppas du haft en bra 2:advent. Vilka fina bilder du har tagit på promenaden. Tog själv en vända till skogen med kameran men blev inte så många tagna. Vi har så jätte mycket snö inte lätt att ta sig fram. Ha det gott/kram