lördag 4 december 2010

Veckans hus - Rejäla Portar...

Deltog en gång förut i denna utmaning, riktigt kul. Hedvig... jag vill vara med idag också.
Vet inte om den här porten skulle vara rejäl i stora staden, men uppe i ett lappläger är det rejäla grejer. Men hänglåset ser lite illa ut, men säkert tillagt sedan lapplägret blev en turistattraktion.
Många är dom vandrare som gått en tur upp till Storvikens lappläger,
och bevittnat den magiskt vackra utsikt över Borgasjön. Rantafar och jag gör många, många turer dit upp varje sommar och höst, varje gång med samma njutning.
En njutning vi absolut inte skulle kunna vara utan, den ingår i vårt liv numera. Och att ta fram dessa foton idag, känns som att ta ett steg närmare sommaren.
Mera portar HÄR.

6 kommentarer:

Hedwig sa...

Vad bra att du fick uppleva lite sommarnostalgi tack vare min utmaning. Det ser faktiskt härligt ut, tänk om man någon gång fick vägarna förbi.

Hoppas få se dig igen ...

Bettan sa...

Det ser så vackert och fridfullt ut, nån gång ska jag besöka dessa vackra platser du talar om.

Trevlig kväll!

Mona sa...

Gillar perspektivet du tagit porten i. I det perspektivet ser porten väldigt imponerande ut.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej !

Vad mysigt ! Vilken hänförande utsikt.
Berättade om Borgafjäll för min syster Maud, hennes man är från Umeå från början.De hade åkt skidor många gånger där.Säkert badat i Borgasjön.De ärvde en stuga efter hans föräldrar i Sävar.Så de känner till trakterna.Kanske jag får en inbjudan med upp,om ett 10 tal år.
Föga troligt.De är där mest sommartid.Jag hade velat se det på hösten med alla färgerna.Men dem har jag ju Dina färgsprakande foton att njuta utav.
Kram Mi

Anni sa...

Visst är det en bastant port - allt är ju relativt! Framför allt är den otroligt exotisk för oss som får gå på Skansen för att se något liknande ;-)

Lasseivomma sa...

Kul att du hittat till denna utmaning, den är lite annorlunda och kul tycker jag.
Ditt bidrag är detsamma.
Men passa dig, jag vässar klorna till kommande vecka. Tyvärr har jag väldigt mycket jobb just nu så jag hinner inte fota mycket, men en besk kommentar till dig ska jag nog hinna med.