torsdag 9 december 2010

NF Macro - Gissa vad...

Till dagens NF Macro har jag ett nytaget foto, visst ser det lite skumt ut.
Kan ni gissa vad det är???
Skriver i kommentarsrutan vad det är för ett mystiskt spöke *skratt*
Nej nu är det dags att börja tänka på att baka lite lussebullar med LillaC, just nu håller han på att dela ut julklappar till både moffa och mig. Legobitar så vi kan bygga rymdskepp.
Idag sov vi alla till kvart i nio, lite galet, sen blev det som sig bör lite kuddkrig, och en mysig frukost med julmusik.
Kolla mera Macro här:

17 kommentarer:

Rantamor sa...

*skratt* ni kunde säkert gissa.
Men jag tyckte att det såg ut som ett litet spöke.
Det är lyktan som tomten på bron håller i. När det blev kallt och ljuset brann, så bildades det is inne i lyktan som gjorde mystiska mönster.
Ha en riktigt bra dag alla, nu måste jag ägna mig åt LillaC...

Maria G sa...

Superläcker bild!
Ha en bra dag & Lycka till med bullbaket!

i stora drag sa...

*hi hi* Jag tyckte det såg ut som ett djur (hund/varg) som stack
fram nosen och hade väldigt trötta (vita) ögon! :)
Det är så kul när man kan hitta allt möjligt i snö och is!
Mvh Pia

Unknown sa...

Många är de formationer som bildas med hjälp av is och snö. En spännande och fin bild är det.
Gissar att du har god hjälp med bullbaket...
/SA

Gela sa...

Guuud vad mysigt det låter. Kuddkrig... julmusik. Lyckliga barn. Önskar dig en fin dag/Gela

Kerstin J sa...

Det var en häftig grej!

Lasseivomma sa...

Men där är du ju Rantamor, kul att se ett riktigt porträtt på dig, trots att du har lite snö på näsan och frost på glasögonen. Jag tycker att du är fin ändå.

Marie sa...

Kul med lite gissningslek så här i slutet på veckan :-)

Camilla (Rantis) sa...

haha...
vilket spöke!!!

...idag har jag bara -5 grader...
men nu faller det stora kärringar från skyn i stället!!!
I helgen drar vi till S-vall en sväng,
har ju min bästa frissa där, å ska upp å kolla på lite juleklappar me...
Första gången som vi e uppe sen vi sålde lgh...eller...nä vi hade väl sålt den redan när vi hade en helg me syrran å Micke....

Ha en mysig dag...
jag vill också smaka på nybakde lussebullar....å mjölk!!

PUSS TILL COLIN!!!

Camilla (Rantis) sa...

ja just det....
Grattis på ANNA dagen!
♥♥

Mia sa...

Lurigt! Nej, jag trodde det var en vit katt som var ute och smög... ;)

Vackert foto!

Herr Nilssons Fru sa...

Oj...jag har suttit o klurat på den en lång stund. Fick de till en frusen mjölkdrink med sugrör - oh de var de ju inte. Men läcker var bilder.

Kramiz

"Lillagul" sa...

Gissade faktiskt på is i en lykta :)
Men visst ser det ut som ett spöke !
Hoppas bullbaket gått bra , här har vi ätit köpe Lussekatter idag o dom gick ner dom med :)
Så du har också namnsdag idag ?!
Grattis , grattis !

mimmi sa...

badskum som hälls ner i vatten :)
det var en kanon fin bild :)

agnetha sa...

Ja det såg faktiskt ut som ett spöke! Men riktigt häftig bild. Har du Lilla C dygnet runt? Härligt!!!
Jasså du heter Anna med, då får jag gratta dig på namnsdagen. Har du lagt lutfisken i blöt idag det ska man nämligen göra enligt bondepraktikan.

Lysande ögonblick! sa...

Läckert. Är det is med något bakom? gillar verkligen bilden. :-)

Kram

Anonym sa...

Ja, det gäller att se :))
Läcker bild!
Mvh Halina