måndag 13 december 2010

MåndagsTema - Stämning.

Petunia har tema Stämning idag, många är dom foton jag ser stämning i, men jag väljer ett rätt nytaget kallt foto, där solen gör ett försök att visa att hoppet inte är ute. Men solen är blek, och väljer att lysa mera på en annan sida av jorden. Vi får vänta, och vi nordbor är så van att knyta handen i fickan, och att vänta på våren, då solen blir så go och underhållande varm, är inte alls svårt.

Under tiden tänder vi ljus i massor både inomhus och ute, och söker en stämning därvid.
Men glöm inte att blåsa ut ljuset, så att ni kan fira en trevlig jul.
Trevlig Lucia på er alla.
Mera stämning hittar ni här:


26 kommentarer:

Pialotta sa...

Just så bra som man kan både tala och visa bilder på:) Ute... innebilder det var frågan jag ställde mig, men det blev inomhus:)
Ha de fantastiskt i din lilla värld långt i Norr:)

Inge sa...

Stemningsfuld stilhed, meget smukt.. :-)

Anonym sa...

Her var det deilig stemning, og snart snur solen☼

Rigmor sa...

Verkligen stämning!! Jättevackert! Först nu har vi fått fram solen här, man kan tro att man bor längre upp än dej...den var lite seg bakom alla moln på förmiddagen, hade väl säkert rumla runt i natt och firat lucia med månen...Själv fick jag stämning i morse, var på barnbarnets dagis och firade lucia. Finns det något mera hjärtknipande än alla småttingar i alla olika varianter på tomtar, lucior och allt vad det är?? Lika många barn som det var, lika många stämmor som sjöng...Underbart!!
Ha en fortsatt mysig lucia!!
Kram

Leena sa...

Riktigt fin vinterbild! Och inte är solen så kall, du har en härlig varm lyster i bilden i alla fall. Det blir lite julstämning av den, lite som det var i barndomsjular, och -julkort.

Kerstin sa...

Vi törstar efter det där solljuset, men det är som du säger, vi nordbor är vana. Vi vet ju att det kommer ljusare tider och inget slår vår midnattssol. :)
Fin stämning i dina bilder. Här brinner det också ljus varenda dag. Det hjälper i mörkret.
Ha en fin måndag i kylan.
Kram

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Underbart foto...

Önskar dig en glad och stämningsfull advent!

Kramar Linda

Berit sa...

Nydelig stemningsbilde! Man fornemmer virkelig den kalde friske lufta på "utebildet"..

Camilla (Rantis) sa...

...underbara stämningsfulla foton...
men nog längtar man till den värmande solen!!
-15 grader här igen...
brrrrr!!!
Å de e bara dec än så länge,
långt kvar på vintern än....

nej, dax att steka lite pärbullar å fläsk!

Anneli - A'la Foto sa...

Härlig bild som är full av stämning!


Ha en skön måndag!

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Snyggt jobbat av sol-fotografen i Norr !!!
- Ha det så bra !!! / Hasse

Elisabeth sa...

Bägge bilderna innehåller mycket stämning. Vackert ljus i den övre, fast det kan jag ju säga om den nedre också.:)

Gela sa...

Helt underbar bild som är överst. Önskar dig en riktigt fin kväll/Gela

Susanne sa...

Här visar du på en underbar stämningsbild!!! Tack!!

Petunia sa...

Så fine bilder! Levende lys er en fin erstatning for sollyset på denne årstiden:)

Gela sa...

Hej missade tunnbröden men nu har jag dom med. Dom skall jag definitivt baka. Tror barna skulle älska dom. Gräddade på vedspisen mums... Ha en finan kväld kram Gela

Wildhearts sa...

Jättefina bilder! Visst blir man glad när man ser lite sol, men stearinljus kan också funka i värsta fall :)

Oljekritan sa...

vad vackert...vilka färger..romantiskt!! Fint där uppe i din del av Sverige!!....kvällssolen är underbar!!! kraaaaaam

Mona sa...

Så vackert solen lyser på skön. Underbar stämningsfull bild.

Bettan sa...

Vilket vackert foto och så stämningsfullt.

Hade du bott närmre så hade kanske lucian dykt upp :)

Hoppas du har haft en fin dag!

Mia sa...

Trevlig Lucia. Härliga och stämningsfulla bilder bägge två.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Fru Rantamor !

Har Lucia varit till belåtenhet.
Jag for till energislukaren,med katt+fågelfoder.
När jag börja prata med honom, satte han sig att lägga en patiens,hör Du inte vad jag säger,nej det är inte intressant det Du pratar om.Vilken jävla tråkmåns.Det jag handlar nästa gång, tror jag lämnar det i hans affär så kan han hämta det där.Far åt h.....e sa jag till han idag.Sen gick jag.Jag är så glad för att Du och flera av mina kära bloggvänner sa åt mig att sluta ränna till honom.Nu blir det inte ofta.
Han måste vara psykiskt sjuk, Ensamvarg.
Mina systrar ringde i morse efter jag MMS:at fotot på oss som finns på fotobloggen.Det var rart.


Fina översnöade fordon ser det ut som, skrev jag så förra gången.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Ps. Du får ta bort kommentaren om Du tycker den är stötande för andraDs

Pysselfarmor sa...

Så vacker moder natur är....för det är en moder det är jag helt övertygad om ;-)

ha en skön tisdag

Leonora sa...

Vakre stemningsbilder! Snart snur solen og vi får lengre og lysere dager, ikke lenge igjen å vente nå.

Melusine sa...

Oj, dette var et utrolig flott bilde med mye stemning i!
Veldig bra knipset :)