onsdag 8 december 2010

LillaC`s eget pepparkakshus....

Idag var det dags för pepparkakshuset, och det blev precis som LillaC ville ha det.
Massor av godis på taket, en del godis i magen, och massor av kristyr runt om hela pepparkakshuset.

Och huset blev så fint. Till slut fick några skumtomtar också plats runt huset och i skorstenen. Och på skorstenen har LillaC signerat sitt hus med ett C.
Och runt munnen kan man se att det var gott värre, att få skapa ett pepparkakshus.
Och ni kan ju bara gissa om LillaC var stolt över sitt hus, som han ska ta hem och visa sina föräldarar.

Så var då årets pepparkakshus bakat, och imorron ska vi baka lussebullar.
Tur att vi har haft innomhus arbete idag, för det har vart så kallt ute hela dagen.
Få se vad morgondagen har att ge.
Kanske ett kuddkrig till...det har som blivit lite av tradition här, som ett morgonpass.
Näe klockan är mycket och Rantamor är trött....
Tjingeling....


7 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

DET VAR DET SNYGGASTE PEPPARKAKSHUS JAG SETT!

PUSS MINGA

agnetha sa...

Oj vilket fint hus ni har gjort idag du och din lille prins. Själv har jag bakat lussekatter och imorgon blir det till att baka mera. Jag har inga barnbarn hos mig utan får sköta baket själv.Tråkigare men smidigare. Ja du mer tid det skulle ALLA föräldrar ha mer av till sina barn. En del har redan men väljer att lägga den på annat. Djäv...s också hur man kan prioritera på detta sätt.De ångrar sig säkert när barnen vuxit upp men då är det ju försent. Usch så trist!!

Kerstin sa...

Vilket fint hus han fick. Tomtar som vaktar runt varje knut, de kanske är rädda om godiset? ;)
Härlig bilder, Rantamor!
Ha en fin torsdag.

Fies notiser sa...

Herlig, trivelig førjulsstemning :-)

Jeg fikk ikke sove, begynte å fiklet med blogger-teknologien, vips så fikk jeg til leselisten, ergo poppet detter herlige innlegget opp på siste-fem-innlegg-lisen min.

Tusen takk for titten :-)

Lasseivomma sa...

Snyggt hus, men ser inte lilla C ut att vara på väg in i sockerkoma. Du får vara försiktig med honom, han kanske inte tål lika mycket som du.
Ha en tokig torsdag och se upp så ni inte får tomtefnatt.

Bettan sa...

Så fint det blev :) Kan förstå att han blir mallig när han har åstadkommit ett sånt mästervärk.

Trevlig Torsdag!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Detta har jag missat, vad gjorde jag då.Det minns jag att jag gjorde med min Dotter.Det var andra tider då, när jag var en relativt ung Mamma, att få pyssla och dona fram till jul.Jag får leva på mina minnen.Hon skrev i FB att hon minns att hon hade några bra jular dom barn.Alla hennes jular var toppen fina. Hon vill utmärka sig som offerlammet, för mitt supande.Hon har en sida på FB "Barn till alkoholister".Jag har gått ur den.Tycker hon överdriver allt. Jag led ju också, men det var det ingen som förstod.

jag har bestämt att jag skal inte tränga mig på dom.Vill hon ha kontakt med mig får hon höra av sig, som hon snäste mig i telefon senast,"varför ringer Du för när Du inte hör."
Hon gav mig en knapp att sätta på kylen."Bättre ensam än i dåligt sällskap".Jag hade dåligt umgänge förr.Dem har jag brutit med.
Nu ska jag inte trötta ut Dig mera.
Ha en skön kväll med Rantafar.

Kram Mi