onsdag 1 december 2010

Himmelskt.

Var ute å lekte lite med Nikon idag. Skulle prova mitt gråfilter....hittade inga grådvärgar att fota så jag riktade kameran mot himlen. En himmel där solen fanns men inte syntes. Blev en del dramatiska foton av att gråfiltret var vridbart, och jag provade lite olika inställningar.
Kul att leka lite nu när det inte är mycket till ljus att fota i.

Novembersolen är så blek att fotot liknar seipa färg över hela naturen. Använde mitt polariseringsfilter mot solen, kanske inte det bästa resultatet.
Men lite himmelskt blev det allt.
Mera himmelskt här;


12 kommentarer:

Anonym sa...

Den leken var vellykket, bildene er nydelige - særlig det nederste!

Anonym sa...

Bild nr 2, alltså något så vackert, det får vi inte se ofta här.

Lasseivomma sa...

Ja, har man prylar så ska dom användas.
Tycker att du blir mer och mer teknisk för varje dag som går, vilket naturligtvis gläder mig.
Såg att du skaffat en bra extra "glugg".
Jag har en sådan sedan 2 år tillbaka och har tagit många bilder med den, den är som peppar och salt, den går till allt.
Ha det bra i värmen, här har vi -23 just nu.

Elisabeth sa...

Den gula tonen ger värme och påminner om äldre bilder. Vackert.

TorAa sa...

Spennende med filter.
Jeg anvendte flere til mine digitale speilreflekskameraer.

Men, i dag, er det nødvendig med filtre når det finnes så mange redigeringsprogram?

Hva mener du?

Inge sa...

Flotte billeder der er kommet ud af din leg med filtre.. :-)

Pysselfarmor sa...

Snyggt snyggt och lek på du!
;-)

Rejen sa...

Ser da fint med filter, flotte billeder...

Mona sa...

Vackra och spännande bilder.

Oljekritan sa...

Åh...du är en underbar konstnär Rantasötmor!! Jättefina bilder och fin sammansättning..Naturen är har så mkt att ge, och ta..och låna..det finaste vi har...tack kära du för din snälla kommentar till min blåfrusna dame.-kram Karina

Susanne sa...

Jag skaffade mig också ett gråfilter och måste säga att det blir fantastiska bilder med detta på toppen=) Speciellt bra såg jag att det blev när vi var utomlands nyligen. Ha det gott och kram=)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Rantamor !
Du är suverän att ta himmelska foton.


Kram Mi