tisdag 14 december 2010

TisdagsTema - Symbol

När temat idag blev Symbol, gick mina tankar till "fallos-symbolen" som faktiskt låg nedpackad, eftersom tomtarna har fått komma fram.
Jag tänkte lite hit och dit...nä inte kan jag publicera den långa...lite väl vågat, så jag lät bli.
Men så fick jag ett tips av en bloggvän "cencurera" lite, täck över vissa kroppsdelar.
Ja då blir det hela annorlunda...kanske.
Denna egyptiska historiestaty vann jag på en frågesport, när vi åkte till Pamukkale, till våra barns förtjusning. Klart att jag hade lyssnat ordentligt till Egyptiens historia, och kunde mina frågor.
Och just historien med denna staty var att han offrade sin arm, och istället blev han lovad att bli ordentligt utrustad av gudarna.
Och det blev han....Tja...vad ska man säga....
Inte tror jag att den här killen blev speciellt lycklig, han ångrade nog sin önskan, men då var det redan försent.

Och jag kan ju tro att han fick väldiga ryggproblem....och en fruktansvärd tennisarm...stackarn.
Och eftersom det är adventstider så bjuder jag på en tomteluva.
Och skulle jag idag hamna i spamkorgen ...så har jag full förståelse....men jag chansar.
För visst är det en symbol...en fallossymbol.
Kunde ju inte bara låta bli att dela med mig....
Mera och kanske rumsrenare symboler HÄR.


23 kommentarer:

Karoleen sa...

Haha =) Vilken rolig tolkning!

Elisabeth sa...

Tack för du får mig att skratta. Det blev mer effekt med luva än utan. Ha dé!

Rigmor sa...

TACK!! Nu gav du mig dagens skratt!! Tur att du hade en rejäl luva i gömmorna...stackar´n, och bara en arm dessutom!!
Ha det fortsatt gott!!
Kram

Anonym sa...

Härlig bild :D

mimmi sa...

Ha ha ha .. det var den bästa tolkning jag har sett :)
helt underbart :D

Cecilia Artista sa...

Ha ha - den var bra!
Vi kan behöva ett gott skratt då och då!

Leena sa...

Fallossymboler finns det gott om, fast oftast lite mer seriösa. Här fick jag ett gott skratt ... tur du hade en lång tomteluva i dina gömmor! Stackarn ... Och nu är jag flera dagar äldre, av allt skratt, tack!

Anonym sa...

Roligt ... åså blir man lite nyfiken på att se symbolen utan tomteluva ... :D

"Lillagul" sa...

He , he :)
Trodde inte du var så blyg att du kände dig tvingad att censurera fallossymbolen ?!
Men jag vet hur den ser ut för min väninna har en sådan :)
Perfekt till temat !
Kjelle svansar runt med svansen högt i vädret o börjar allt bli lite divig efter att ha varit med i tidningen o vara kalanderpojke i Lussekattskalendern 2011 :)
Matte är ganska mallig hon med ;-)

Lasseivomma sa...

Ja du, stackars man, han offrade sin arm för att han hade hört att damerna tyckte att storleken har betydelse, men vad fick han för det. Ja som jag tyder det mest hån och löje draget över sig. Nej du, jag behåller armen och så får damerna nöja sig med den lilla symbolen.
Ett roligt inlägg var det, men jag är inte riktigt nöjd med bilderna. Tänk inte bara på fallosen, du måste tänka på hur bakgrunden ser ut, inte en skarv mitt i motivet som bild 3.

Lysande ögonblick! sa...

hahahahahaha. underbara du. :-)

Gunvor sa...

Underbart tolkat! Du e kulig du.

Misswhatsit sa...

Ja, det var en symbol som heter duga.:) Fyndigt med tomteluvan också. Ett gott skratt efter arbetsdagen gör gott.
Ha en fin tisdagskväll!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Här kommer en fräckis av Gert Fylking
Som svenska folket har berättat dem.

Skillnaden mellan en man och en kvinna.
När kvinnan är gravid, känner alla henne på magen och säger:-Ååh, vad Du är duktig !!!
Men inte fan drar någon i killens penis och ropar:
-Bra jobbat, grabben !

Inte särskilt rolig.hade tänkt ge den till Soffie´s Fredagsfräckis.

kram Mi

Pysselfarmor sa...

Hhhhaaaaa hhahhaaaahhhaaaaaahh hhhhaaaa ha ha ah haaaa
"host host"

ligger dubbelvikt...jo du bloggvän ;-)

undrar vad tomten säger?? tappat mössan!

nu får sambon göra konstgjord andning på mig...

Camilla (Rantis) sa...

haha..
en perfekt symbol...
jag vet ju vad som döljs under luvan!! *S*

Marie sa...

Ha, ha, ha, ha.................Du är bara för underbar!!!!!! Tack snälla för asgarvet. Precis vad jag behövde. Ha, ha, ha............tror jag pinkar på mig ;-) Nu kommer maken och undrar varför jag håller på att tappa luften..............jagg dottern också. Nu ligger vi alla tre på golvet och kissar på osss, nästan. Underbart sa Bill. Just det sa Bull. Tror jag kommer drömma om sno.......morötter i natt ;-)

Beppan sa...

Ha,ha,ha!!! Visst får du också mig att skratta - trots segheten....
Tur luvan är på så jag slipper rodna!
Stackarn....

Kram till dig!!

Kerstin sa...

Hahaha, du är ju för underbar!!!! Vilken symbol....och luvan.....hahaha.....du är bäst. Tur du kunde din historia, annars hade vi blivit utan den här historian. :)
Men att Rantafar ska vara så allergisk. Med katter i vårt hus....innebär det att ni inte kan komma till oss nåt då? Det skulle ju vara trist. Nåväl, "det löser sig, sa hon som sket i vasken".
Ha en fin onsdag.
Kram

Pialotta sa...

Alldeles underbart.. Humor behövs verkligen, även bland fototeman:)))))))))

agnetha sa...

Gör som alla de andra gapskrattar!!! Du är för go o en tomtekondom hade du hemma också.

Annelie sa...

Mowahahahahahaha! Den du!
Jo då jag tror det gick bra, jag håller på att redigera bilderna, sen får vi hoppas att hon faktiskt vill köpa nån av dem! *skratt*
Bilder kommer snart på bloggen...

Carola sa...

Ha ha ha, den där var riktig skojig. :)