söndag 26 december 2010

En kall Julaftonsmorgon, men ändå varm....

Så vaknade vi på Tomtebo (så passande namn på julafton) till en pladdrande glad fyraåring, som poppade upp ur sin säng, och var bara så lycklig, vi låg kvar i sängen och hörde hans lycka.
Och tomten hade lämnat paket, och i paketet fanns ett par urtjusiga tofflor. Klart att dom var till LillaC.
Hela allt doftar jul i huset, och en hand som kan allt om designe och dekoration hade gått runt omkring överallt och gjort jul. Lilla C`s mamma.
Hur läckert som helst var denna juldekoration, jag tyckte det såg ut som tranbär doppade i socker.
Och dessa röda hjärtan ville man bara smaka på, men dom var av trä och bara för dekorationen och för våra ögon...förresten inte så bara...utan vackra.
Vi åt en god frukost, gick omkring i myskläder och bara pratade med varann.
Efter uppsittare och utesittarekvällen, och allt otroligt roligt vi fick höra, och skålade för, så var vi otroligt glada allihop.
Och sen var det länge sen vi hade träffat varann, så kärleken blev så varm och innerlig....
ja jag bara pratar för Rantafar och mig....


Så tyckte vi att det blev bra med en liten promenad. Men det var kallt och det nöp till i kinderna och LillaC blev alldeles röd och lycklig på kinderna.
 
Och så kom också Morbror Ante ut...precis när vi skulle gå in. Men sa LillaC "du är ju inge röd om kinderna Ante" ...joho sa han och körde ned sitt ansikte i snön.
Därav LillaC`s min..."Ante är bra tokig"....

Kolla Ante nu ska jag göra en snöängel....
Promenaden blev inte så lång, det var kallt, kallt och vi beslöt att gå in och göra oss iordning för julaftonen.
Och eftersom jag inte har hunnit kolla på just julaftonsbilderna ännu, så får det faktiskt bli en blogg till om julen...
Tjingeling vad jag är lycklig som har en familj....
att älska.


7 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, så härligt ni verkar ha haft det. Det har vi med, men det känns att dagen idag har behövts för att vila. Det blir intensivt med julfirandet. Det behövs nog fler lata dagar för att hämta sig. :)
Önskar dig o Rantafar en mysig måndag.

Camilla (Rantis) sa...

Tack för i helgen!
Underbart mysigt...
Ja, vi lär väl ha lite samma foton i våra bloggar framöver... =)
Men de gör inget....

hum...
konstigt det där med Ranta...
men jag loggade in på ditt google konto å ändrade lite, så förhoppningsvis är det fixat nu...kanske!!!
Ja, internet e bra konstigt....

Sov några timmar när jag kom hem...
var nog det värsta väder jag kört i någonsin!!
Ett tag tänkte jag stanna å bara ta in på nått hotell någonstans, såg ju bara några meter framför sig...
men när vi svängde av från E4:an mot Ljusdal blev sikten bättre....
Hörde på radion sen att det blev stopp i Harmånger efter vi kört förbi,så vi hade ju tur å slapp alla köer...
men ser jag att det blir lika väder igen ett annat år.... då åker jag nig hem dagen innan, för usch å fy å blääää för att köra i detta väder...

nä...nu ska jag surfa runt lite bland bloggvänner å se om de varit nå snälla i år å fått några paket!

sussa gott!

Rigmor sa...

Visst är man lycklig som har sin familj!! Någon sa att man aldrig kan mäta lycka, och det kanske man inte kan, men man konstatera att man är lycklig och har det jävligt gott med de kära runt omkring!
Här har vardagen gjort sig påmind och det är skönt också, ska jobba en sväng i kväll, skönt det också, för plånboken så här efter jul...
Ha en riktigt skön måndag vännen!
Kram

Annelie sa...

Det syns verkligen att ni haft en helt underbar Jul! Vilka härliga bilder och varm skön text.
Vi har också haft det bra, två små killar som stjäl all uppmärksamhet, precis som det ska vara på Julen! Och den lille fick träffa tomten för första gången, inte minsta rädd, även om leendet såg lite förvirrat ut när tomten lyfte upp honom....
Och den store fick syn på tomten ute på gården när han kom med sin lykta, fullkomligt galen blev han! Kom in Kom in Kom in!!!
Ja, julen är verkligen väldigt speciell när det finns barn i närheten.
Värre blev det ju som väntat på akuten, många ensamma stackare, men också många patienter som var mycket mycket sjuka. Ganska ovanligt faktiskt. En familj förlorade tyvärr sin gammelmormor, så tragiskt att det ska hända en sån kväll...

Annelie sa...

Jag gillar verkligen de där tofflorna, jag trodde faktiskt de var dina först! Hade liksom passat dig på nåt sätt...
Nu jobbar jag tre nätter igen, sen har jag ledigt en vecka. Ska fira nyår med Cecilias föräldrar, Pamela och Peter, det ska bli kanon!
Och jag har köpt ett nytt kamerahus idag! En Nikon D90, så jag är som ett litet barn på julafton!
Vilken skillnad mot min D3000!
Är det inte en D90 som Camilla har, eller är det du som har en?

Pialotta sa...

Härligt precis som det ska va en julafton:) Vi hade det oxså varmt o ombonat, fast jag hade önskat att mina barn o barnbarn varit med .. de biologiska alltså.. Min dotter med familj är i Thailand och min son med sambo som skulle varit med, de fick ställa in på grund av kräksjukan .. som det kan bli, men de små trollen fanns med och tomten var ju något alldeles nytt för dom:)

Lilla C .. så söt han är:)

Ha de allra bäst kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Gokväll !

Vilka mysiga tofflor Lilla C
fick i Julklapp.Är det kossor ?
Jag hade tigertofflor och min tvåbo hade tassar med klor.Grannarna tyckte vi var fjompiga.Vem bryr sig, avundssjuka.Skulle vilja ha mockasiner, det är skönt,hade det på -70talet,så mina dagbarn sa att det var bara för barn.Fanns för vuxna då.
Lilla F tog av sig alla kläderna utom kallingarna som han busa och levde om kan jag förstå att han blev svettig.Frågade om jag skulle tappa upp ett bad, men han ville inte tappas i badet.hahahaha.
Då fick det vara.

Det var härligt de timmarna vi fick vara tillsammans,gick ut också i kylan brr. Skönast inne.

Kram Mi