torsdag 2 december 2010

NF Macro - Antilop..

På dottern Rantis resa i Syd-Afrika , och på en expedition ute i vildmarken hittade hon detta horn. Sedan dess har det hängt på våran vägg, läckert, coolt annorlunda och kanske lite olagligt, inte vet jag.

Vad som hade hänt med antilopen (tror att det suttit på en sådan) det vet vi inte. Men vi vet oss tro, att det inte var Rantis som jagade slut på djuret.  Självdött eller kanske tjuvskyttar, eller bara naturens egna lagar.

Men säkert är att ett sådant horn inte hänger på så många väggar, och inte har jag ett horn i sidan till så många heller, finns väl en å annan som gillas mer eller mindre.
Man kan ju inte älska alla här i världen...och vissa kan ju vara irreterande =) och svårälskade. Hur kom jag in på detta...och hur kommer jag vackert ur det ????
Ett citat om något kan rädda mig nu ;" älska din nästa, så som dig själv"...och ibland kan man ju bli så råförbannad på sig själv att det inte är sant...eller ???
Mera fina Macro foton här;


13 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

coolt att ta foto på hornet..
men de va Syd Afrika jag var i ...inte Amerika!!
=)
En viss distans skillnad....*haha*
Ja, att jag fick med mig det i bagaget är ju helt förundrat, att inte gränstullen någonstans tog mig i förhör för tjuvjakt.....

Nu är jag sminkad och frissan e fixad...
ska bli spännande att vara modell ikväll.
Hoppas bara att någon fotar nu då, när jag själv går modell!

Camilla (Rantis) sa...

tjhihi...
felet är rättat ser jag!!
=)

Elisabeth sa...

Funderade just vad det var när jag klickade för att komma till dig. Vacker form och yta på hornet.

Annelie sa...

Nä just det, alla kan ju inte älska alla här i världen, i synnerhet så har jag lätt att älska dig!

"Lillagul" sa...

Vilket läckert horn !
Var på föreläsning med Susanne Einhorn förra veckan o hon bekräftade faktiskt något jag egentligen redan visste = Vissa människor förblir PUCKON hela sitt liv *asg*
Jag har ett annat bra citat på lut = If yoy can´t beat them , love them to death :)
Finns inget som irriterar ett pucko så mycket som leende människor :)
NÄÄÄ !!! Kjelle får inte ens en liten gran !!!
Idag har han försökt att ta sig upp på hatthyllan. Resultatet blev nedrivna mössor o vantar o en katt med öm bakdel :)
Fortsatt trevlig torsdagkväll !

mimmi sa...

Men va roligt att ha något sånt hemma :) i alla fall när man inte har tjuvjakt .. man får ju hoppas att det hade gått bort av sig själv ..men hur som helst så måste det vara kul att ha ett sånt minne med sig hem när man har hittat det så :)

Marie sa...

Wow vad läckert att ha ett antilop horn på väggen. Originellt med stort O. Ang mon såpbubble bild. Jag blev faktiskt väldigt överraskad själv ska jag säga dig när jag fixade till bilden i ps5. Jag har faktiskt bara lagt in automatisk ton förbättrare och så blev det så här. Häpp!!! Okej då, lite ökad kontrast också såklart, för att få en Mie bild ;-.

Rigmor sa...

Tror inte du har så många horn i sidan på någon...och du är nog älskad av alla!! Men det är ett läckert horn, och för enkelhetens skull kan man ju säga att djuret hade självdött, så var samvetet vitt som snö igen!!
Tänk va skönt det är att få gnälla av sig lite bloggen!! För egentligen är det inte så synd om mig, visst jag fryser, men gubben sliter som ett djur med att få allt i ordning och nu är några av de nya elementen provisoriskt uppsatta. Jag har en vetekudde, skulle behöva två...Den ligger ofta i micron för uppvärmning sen stoppar jag den innanför tröjan eller i byxorna...*skratt* det är hett!! Sen slog det mig, varför har man inte tänkt på det tidigare, odla vete och sen stoppa i små tjusiga kuddar, skulle bli miljonär en sån här vinter!!
Ha det så gott!!
Kram

Maria G sa...

Fint horn och mycket fina bilder!
Ha en fin kväll!

Lilla C's mamma sa...

Ja förlåt att jag snodde din nisse, men han är ju egentligen min, så i slutänden är det inte mer än rätt tänkte jag!! ;-)
Drack ett glas rött och väck är förkylningen, tänk så bra det är med lite vin, universalmedel!
Ses till veckan!

//M

Oljekritan sa...

Tänk vad gla jag är..att du känner dig rofylld, när du tittar på den blåfrusna...fel egentligen..hon är inte blåfrusen..sitter som du säger vid havet och blickar längtande väntande på något...tror inte hon känner sig ensam heller, hon har det bara bra...Fint horn har du i allafall. Visst kan man ha ,lite småhorn i sidan på någon...inte gillar vi alla...Om man gjorde det, vore det nog nåt fel på en'..men nog gillar man de flesta..och dem man inte gillar behöver man inte bry sig om..Lite gött är det allt i de allra flesta män'skor..fast det finns undantag..men det skiter vi i nu..
Gillar dig i allafall...du har skön humor..Natti och kram//Karina

Bettan sa...

Vilket annorlunda motiv, nä det är nog inte så många som har ett sådant horn hemma.

Kram!

i stora drag sa...

Det var verkligen en annorlunda "prydnadssak"! :)
Intressant!
Ha en bra fredag!
Mvh Pia