lördag 4 december 2010

Slapp straffrundor.....

Mina alldeles minsta , pyttismå tomtar, som sitter på varsitt hjärta.
Kärlek.
Tomtekärlek.
Imorron får jag tända ett ljus till, hur skönt som helst, vill bara bli av med mörkret, vintern, kölden och en alldeles onödig årstid.
Våren kommer alltid som en befriare, blir så lycklig av vårsolen, och allt jag kan uppleva, allt jag kan göra, och solen som blir bara så varm och så omhuldande, som sluter sig omkring min kropp och utbrister....livet, livet jag känner livet i mig...
Åt god mat ikväll igen.
Ryggbiff av ren, stekt i vår nya grillpanna...
Potatisgratäng...
Och en skitgo sallad till...med balsamico och parmesan...
Rantafar gav mig 10 poäng.
Timrå tog 2 poäng.
Jag slapp straffrundor...
Frid och fröjd, fan... detta måste vara himmelriket.....
Detta ÄR himmelriket, och snart sover jag, ovetande om vad dom stora världsledarna bestämmer denna dag.....
Tjingeling...hoppas dom bestämmer nånting bra. Men oavsett, vi synes imorron....absolut.
Kramen.

2 kommentarer:

"Lillagul" sa...

Sicka söta små tomtenissar :)
Åh , maten den såg ju inte helt fel ut den heller ;-)
Natti Natti !

Pialotta sa...

Alldeles underbara hjärtan med de små nissarna.. Gott i gott gott med renskuret kan jag tänka mig har bara ätit renskav.

Jo du den glöggen Amor Vanilj/Vanilj Amor, gillade jag.. inte så söt som många andra, gillar inte heller sött.
Trevliga bilder och ord.. nä du den här Vintern gillar jag inte heller .. gillar mest Våren faktiskt.
Jag känner mig lite smådeppig just nu.. min mamma är ju rätt så kass i sin Parkinson nu och inget alls kul att se sin mamma lida:) Jag är ju som ett bollplank för henne av tre syskon där jag är enda tjejen .. så har det blivit.. men ikväll var det "Så mycket bättre" igen och det är ju så mycket bättre .. Plura är en skön prick och Di Levas tolkning av Pluras debutlåt.. så himla bra:) Ha de bäst kram