tisdag 21 december 2010

Veckans hus - Pepparkakshus.



Eftersom jag såg hos Lasse att Hedwig hade Pepparkakshus som utmaning i VeckansHus, så bli jag ju bara tvungen att delta med LillaC`s och mitt hus.
Här är ett foto när LillaC koncentrerat börjar att utsmycka huset. Sen följde mera utsmyckning iform av godis på taket och i magen. Slutade med ett mycket konstfullt pepparkakshus, där det tillåmed fanns plats för skumtomtar runt ikring huset.
Nu står huset hemma hos LillaC, och han har vaktat det noga så att inte pappa å mamma  knaprar på huset och godisarna.

Så här snygg blev vårat pepparkakshus.
Flera ser ni hos Veckans Hus.

9 kommentarer:

Unknown sa...

ojoj, vilket fint pepparkakshus!!!!
God Jul till er!

susanne

Hedwig sa...

Så fint det blev, vad månde bliva - en mästerbyggare mån tro. Roligt med tomtarna på taket och inne i skorstenen. Bra jobbat.
Jag börjar bli sugen på att köpa en byggsats och skapa ett eget hus.
God Jul till dig och de dina, en julhelg med lagom av allt !

Lasseivomma sa...

Du är som vanligt ambitiös och duktig. Bygger ett hus bara för att kunna vara med i vackans hus. Eller sätter lilla C att göra det.....BARNARBETE - FY.
Men han fick ju till det bra, liksom Rantafar som tog den fina förstabilden.
Just på grund av stöldrisken så tycker jag att det är bättre att inte ta ut godisarna ur påsen. Jag är inte snål, men sparsam och lite non-stop i fruns påskägg var ju en bra idé i stället för det guldsmycke som jag vanligen brukar lägga i det.
Spurta nu lagom hårt mot julen. Vi hörs.

Camilla (Rantis) sa...

snyggt byggt....
*S*
Var ju med i veckans hus förra veckan,
men denna vecka hade jag tyvärr inga foton! =(
Dåligt med pepparkakshus här....
MEN....jag kanske kan hitta pepparkakshus i nått skyltfönster jag kan foto...fast...de e för kallt för att offra sig så för att fota ett pepparkakshus...

Nä, nu är det sista jobbardagen sen åker vi uppöver...

Jo, kvällen igår gick bra...
Jag gick bara in å var som vanligt,
och allt var lugnt...
Skönt!!!

Annelie sa...

Jag har inte byggt pepparkakshus sen barnen var små. Minns med glädje hur kul det faktiskt var. Och stökigt! Men som sagt kanonkul, och de stolta blickarna när allt var färdigt.
Det blev jättefint! Bra jobbat!

Rigmor sa...

Tjusigt! Nu skäms jag nästan lite, eller väldigt mycke ska väl erkännas...jag har ett ligger kvar i kartongen i skafferiet...hur fan gick det till? Trodde jag skulle hinna få en dag med barnbarnen och husbygge, men sen var det som vanligt, jag liksom tror att jag har mer tid än jag har...ja, ja, det de inte vet lider de inte av. Får smyga ut det till fåglarna, vill de så kan de ju bygga ihop det själva.
Ha en skön dag med lilla C!
Kram kram vännen

Anni sa...

De där byggsatserna är utmärkta - större delen av jobbet är redan gjort och bara det roliga kvar! Jag tycker att det är så kul att se barnens fantasi när de dekorerar, mina grabbar har alltid egna hus med eget godis och egen utformning.
Undrar om Lilla C gillar att äta av det dammiga sedan också...

God Jul på dig och hälsa Rantis!

Pysselfarmor sa...

Stor koncentration på både barn och Rantamodern... ;-)
Har inte heller byggt pepparkakshus på många år, men snart så ska jag nog kidnappa barnbarnen och baka ett sådant - nästa år får det bli! Men Photoshop är jävlars så bra att ha!

God fortsättning!

Anonym sa...

Koncentration! Men så blev det ett tjusigt hus!