lördag 4 december 2010

Inspiration&Kreativitet - VÄNSKAP.

Vänskap..funderade ett litet ögonblick...men vänskap, kan den bli större än vad dessa rosor symboliserar.
40 års äktenskap.
Kärlek tänker ni...men utan vänskap skulle det nog aldrig fungera med kärleken heller. Och vi ä goa vänner Rantafar och jag, riktigt goa...och rätt lika, men man blir väl det efter alla år. Vi är nog lite som Bill å Bull skulle jag vilja påstå. Ibland börjar den ena prata och plötsligt har den andra avslutat meningen *tokskratt*... rätt jobbiga för omgivningen med andra ord....

Och inte kan jag ju låta bli att lägga in ett foto av Moffa och LillaC heller, en vänskap så man blir tårögd. Här en tidig aprildag , bus me Moffa och såpbubbleblås....visst längtar man ???
Mera vänskap hos:


7 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Tack för din snälla kommentar. Nej jag kommer inte den här veckan, nog låter det gott med renbiff, men det är så jädrans jobbigt med båten och bullret. Du har nog rätt att vänskap krävs för 40-årig kärlek, vi är ju snart där vi oxå. Jag skrattar när du skriver det där om Bill och Bull, barnen brukar påpeka det för oss. Vet inte riktigt vad det blir till kvällen, jag är sugen på rösti med löjrom, men rommen är slut. Någon bra köttbit ska jag nog nosa upp i frysen kanske en sån där 1-3.
Ha en bra kväll med fina gubben.

Pysselfarmor sa...

Tack för kommentaren och där slog du huvudet på spiken...det är faktiskt skillnad på vänner och vänner - norrut/söderut - faktiskt är det så...

Vänskap är viktigt i allt...och respekt för varandras rätt att vara som man är - ungefär i varje fall ;-)

Ha en härlig andra advent..nu bär det av till barn och barnbarn norr om sta'n. Det är ju också vänskap som man får vårda. Släktskap ger inte all rätt i världen om man inte är en god vän.

Camilla (Rantis) sa...

...ja, vänskap e nog ett av d viktigaste egenskapen man måste ha för att få ett äktenskap att fungera i över 40 år....
=)

Nudu..
nu har vi fått el!!!
Men el-nisse gillade INTE våra kablar inne i proppskåpet, så vi får nog ta å dra om lite el framöver...
De var typ tre kablar där det BARA fick vara en....
Hum...
men nu har vi el, å sen kommer Ljusdals-nisse med 5 kubik ved i morgon....
gött!!!

...jaaaaa...
fick precis in en 12 oddsare på V75:an, nu är det bara 6 kusar kvar då innan miljonen e min...

Monica o Jacob sa...

Ja du har så rätt, utan vänskap ingen kärlek och heller inget långt äktenskap.
Ha en skön lördagkväll;-)

Marie sa...

Åh jag blir alldeles varm i hjärteroten av din tolkning. Å tänk, 40 år det är fantastiskt och nå´t du och Rantafar skavara väldigt stolta över. Ha, ha, jenka ja...............minns man väl. Stod på led efter varandra och hoppade framåt sedan bakåt sedan framåt igen och kanske bakåt 3 ggr. Kanske det är detta Lemurerna gör. Den första instruerar de andra i ledet, vad vet jag ;-) Kram och ha en urfin lördagkväll.

Anonym sa...

Jag håller med dig - utan vänskap tror jag inte kärleken håller i längden. Fina bilder och tänkvärda ord. Och japp, här längtas efter vår, såpbubblor och framför allt att studsmattan ska komma fram igen. Ja, det sista är det sonen som längtar efter mest av allt i hela världen. :D

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej igen !

Tänk vad tiden går.

Det är helt otroligt, men finns ju undantag, för ett äktenskap att hålla.Som Du skriver att vara vänner.Jag flyttade ifrån min älskade man och då vartefter åren gick blev vi mer vänner.Ja, Du vet ju hur jag ställt upp på´n.Och gör än till och från. Vad gör man inte för kärleken, den visar sig på olika sätt.
Avundas Dig, lite.

kram till Er båda.