lördag 18 december 2010

Inspiration&Kreativitet - Hockeyspel.

Här är det hockeyspel på gång, och en spännande match, tror att det var Björklöven-Timrå, om jag inte minns helt fel. Ibland blev det tillåmed hands, kan d bli så i hockey???
Ibland flög pucken all världens väg, bara att som fotograf ,ducka och rädda huvudet och utrustning. Alla killar, och många tjejer, har nog spelat detta spel nångång och rykts med i det snabba tempot. Jag tycker att det är så svårt att veta vilken "pinne" jag ska röra på i förhållande till var pucken ligger.....så jag vinner aldrig.
Men här sträcker LillaC upp händerna och har nog vunnit matchen..jaaaaaa grattis du vann....

Men vänta nu...varför sträcker moffa upp armarna...tror han att han vunnit ?????
Nä nä.. han hejar nog bara på LillaC...eller vem vann????
Mera spel här;


10 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

hahaha...
toksköna foton du bjuder på!!
men hands i hockey??
Hum...låter lite konstigt!!

Ladda upp för en massa spel till jul nu... i alla fall ginrummy eller hur det nu stavas....

..såg att Lilla Syster M sa att vi skulle ha en massa vinterkläder med oss inför uppesittar kvällen, så det kanske blir nått vinter-os eller kanske nån duell mellan Björklöven, Timrå å Brynäs....
=)

Marie sa...

Tjohooo för ishockeyspel. Gisses vilka minnen som poppar upp nu ;-) När jag och pappa spelade var det på blodigt allvar. Oj vad vi fajtades ;-) Kul som attan var det. Häääärliga minnen. Tror han ler i himlen nu. Fina bilder bjuder du på. Trevlig fortsättning på helgen.

cat sa...

Vad kul de har tillsammans :) Jag tror att lilla C vann.

Lilla C's mamma sa...

Jodå, varma kläder är ett måste, vi har planerat både utomhuscurling och pulkarace! ;-)

Annelie sa...

Åh, det var skitkul minns jag, varför spelar jag inte sånt nu! Jag har inget hockeyspel, måste köpa!

mimmi sa...

Så har jag suttit många många gånger och spelat med min barn och ibland ja då vann jag faktiskt :)

Pysselfarmor sa...

Ishockeyspel hade grabbarna mina när de var små...men jag fattade heller aldrig vilken spak jag skulle dra i - det var alldeles för snabba...smack smack å så vann de. Men de tyckte inte till slut det var så skoj - för morsan var ju alldeles för enkla.

såg att du bakade för glatta livet...gör du inga anisbröd?
http://blogg.alltommat.se/lisaleverkustliv/2009/12/13/anisbrod-harjakt-och-granfynd/

ha fortsatt skön helg

BP sa...

Du lägger alltid upp så himla roliga och passande bidrag - dessutom med världens bästa texter. Me like - a lot:-)

Beppan sa...

Så kul spel hos dig!! Och bilderna är så härliga. Antar att båda hade lika roligt :-)

Anonym sa...

Köm alldeles av mig, försvann i minnenas dunkla vrå´r. En härlig bild.