lördag 11 december 2010

En alldeles underbar promenad.....

Idag lördagen efter banketten i någon jävla sal där Kalle å Sylvia åt go mat, så tyckte jag att det var dags att ta en promenad med Nikon.
Rantafar vägrade lämna sin fotölj. Sporten på tv hade fångat han i dess klor.
Jag tog Nikon med ifallatt. När jag gick var det ingen sol, men när jag kom ut mot havet ser jag att solen skymtar mellan molnen.
Rackarns fort åker fotoryggan av och Nikon fram. Klick , klick.
Inte en aning om mina foton blir till något alls i detta dåliga ljus, bara solen som skymtar lite, lite mellan molnen.

Slänger några klick, klick till vänster upp mot himlen, den ser SÅ läcker ut i mina ögon.
Jäklar jag gillar att fota himlen.
Kanske för att den aldrig är densamma någonsin.
Kolla här det ser ut som att jag är uppe å flyger flygplan.
Helt sjukt.

Egentligen såg det ut så här innan jag zoomade in den vackra himlen och dom oerhört fantastiska molnen.
Jag älskar moln. Och himlen.
Är nog en liten Di Leva...hm....kanske ska ändra min "outfit" lite...heter det så????

Sen plötsligt kommer molnen från två håll och min sol blir alldeles klämd därimellan.
Titta nu hur mitt foto blev, som en blixt.
Jag sa ju att himlen var fantastisk.
Nu börjar jag märka nånting annat också...mina fingrar lyder mig inte. Dom är BLÅ.
Där har jag stått å kollat in solen, molnen och himlen och förfrysit mina fingrar. Fan...jag får knappt ned kameran i väskan. Fumlar och svär och till slut har jag fått ned kameran...och hittat mina handskar som jag trär på mina blåa fingrar.
Finns det ingen sådan sol i öknen????
Jag kunde ju flytta...men ser Rantafar sporten där???

Kommer hem, till en varm Rantafar, som inte ens saknat mig. Hur länge ska man vara borta innan ens karl saknar en???
Ikväll kokade jag en alldeles underbar räksoppa, "Je te tiens par la queue" heter den...översatt "jag håller dig i stjärten", och då menar jag inte Rantafars, och lite egen bakat vitlöksbröd till.
Jädrar va jag låter pretto *asgarv*
Men det var gott och vi blev proppmätta.
Jag kollade på, "så mycket bättre", och är övertygad om att jag ska köpa någon cd med Plura...han är så himla bra. September, Petter och Di Leva imponerade också.
Kul att lära känna dom genom tv.
Rantafar såg på fotboll uppe i sovrummet, vi är lite olika vad gäller tv-program.

Medans jag sitter här å dricker loka krusbär, så kom jag på att det är tredje advent imorron...redan. Jösses vad dagarna går...
Köpte Aftonbladet idag och såg att det enda dom fokuserat på, under nobelätandet var, om Vicktoria var gravid eller inte. Vaddå Reinfeldt såg mera gravid ut, hans knappar var inte ens knäppt...tjohoo.
Kanske det enda som va kul på festen.
Näe Tjingeling alla goa bloggare och vänner...nu ska Rantamor slänga sina ben i sängen.
-21 ute burr, hoppas ingen behöver sova ute inatt....


4 kommentarer:

Maria sa...

Vad fina stunder du fångat på bild.
Det är tur ni har 2 apparater så du slipper titta på sport för där ger sig kanske inte Rantafar.
Ni får ha en bra advent/kramen

Rigmor sa...

Jösses vilka bilder!! Kanonbra, och som du säger, himlen är fantastisk att leverera.
Höll på att skratta på mej när jag läste vad soppan heter...!! Om jag kunde få gubbskrället att äta soppor med skaldjur, ja allt utom musslor då förstås, men han kanske skulle äta bara för namnet skull...*asgarv*!! Tål att prövas.
Inte fasen ha de roligt på den där middagen i Blå Hallen, stackars Vickan satt bredvid nå´n riktig surmule, hade det varit på en vanlig krog hade hon bytt bordskavaljer efter fem röda. Jag såg knappt ett leende på allt detta högfolk när de visade snuttar på tv:n efteråt, gud så tråkigt de mesta ha haft!!
Här ska vi inte ha tråkigt idag, tapetbordet är framme och jag fjäskar värre än en trånsjuk katt i mars, allt för att slippa sova på vinden över jul...!!
Ha en riktigt fin tredje advent!!
kram

Lasseivomma sa...

Härligt fina bilder på himlen, men du får träna på att fota med tunna handskar, då kan du hålla på en stund till, och det vill vi att du ska.
Håller med dig om att himlen och ljuset är intressanta motiv, och så ser jag ju att du använder ditt nya objektiv på ett bra sätt.
Kritiken då? Nja den får nog vänta ett tag, vad gäller himmelsbilderna.
Bilden på soppan kanske inte är lika bra, där är en bordskant som gör att det är svårt att se vad den egentligen föreställer.
Ha nu en bra adventssöndag, oavsett om det är den andra eller den tredje, det går ju så jädrans fort.

Anne sa...

Såå fina bilder. Jag och min kamera har kommit lite i otakt de senaste, synd, älskar ju att fota. Dina foton av himlen är ju helt himmelska..;)

Visst är "så mycket bättre" bra, man blir helt förundrad hur annorlunda man ser på dessa människor efter att jag sett detta program.

Hihi, jag och maken, vi har också lite olika syn på tv-programmen, därav två tv-apparater..;)

Ha en go afton.

Kram Anne